Vi strävar efter att säkerställa att du är nöjd med ditt köp från Snusnetto. Om du av någon anledning ångrar dig erbjuder vi en smidig återbetalningsprocess för att underlätta för dig.
Ångerfristen börjar löpa från det att du har hämtat ut ditt paket. Du har 14 dagar från det att du hämtade ut leveransen att kontakta oss.
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
För att stoppa en order eller göra ändringar i den är det viktigt att du kontaktar oss på Snusnetto via telefon under våra öppettider. Det är dock viktigt att agera snabbt, eftersom om paketet redan har börjat packas kan vi tyvärr inte göra några ändringar eller stoppa ordern.
Har du valt att betala med faktura?
Vid frågor som rör exempelvis:
Felaktigt debiterat belopp
Betalningsstatus
...är du välkommen att kontakta Klarna direkt på telefon 08-120 120 10.
Vid frågor om kortbetalning eller Swish är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via mejl eller telefon – vi hjälper dig gärna vidare.
Var kan jag spåra mitt paket?
Du kan spåra ditt paket direkt på Mina Sidor. Du kan läsa mer om vårt fraktalternativ och leveranstider i vår sammanställning här.
Distributörerna skickar även en spårningslänk via mejl, sms eller app, så att du kan följa ditt paket när de har mottagit det från oss.
Ålderskontroll vid leverans
Alla våra leveranser inom Sverige kräver dubbel åldersverifiering. Det innebär att du måste legitimera dig vid alla leveranser, oavsett om du väljer ombud, paketbox eller hemleverans.
Kan jag endast beställa inom Sverige?
Vi kan endast ta emot beställningar och leverera ditt paket inom Sverige.
Vad är Kustom?
Kustom, tidigare känt som Klarna Checkout (KCO), är vår nya kassalösning som vi lanserade i juni 2025.
Betalningsalternativ
Alla betalningar hos oss hanteras i samarbete med våra betalpartner Kustom. Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Faktura
Kortbetalning
Swish
Problem vid betalning?
Har du valt att betala med faktura?
Vid frågor som rör exempelvis:
Felaktigt debiterat belopp
Betalningsstatus
...är du välkommen att kontakta Klarna direkt på telefon 08-120 120 10.
Vid frågor om kortbetalning eller Swish är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via mejl eller telefon – vi hjälper dig gärna vidare.
Använda koder
Om du har en kod du vill använda i kassan men stöter på ett tekniskt fel, kontakta oss på Snusbolaget så hjälper vi dig!
Vår reklamationspolicy
För att få detaljerad information om Snusnettos reklamationspolicy och köpvillkor rekommenderar vi att du besöker våra fullständiga köpvillkor.
Reklamation av defekt produkt
Om du har mottagit en defekt produkt, vänligen spara den och kontakta vår kundservice så snart som möjligt via mejl eller telefon.
För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi följande:
Om du inte kan skicka en bild på etiketten, går det bra att istället skicka följande information i text:
Observera att produkten inte får slängas innan reklamationen är slutförd, då detta kan påverka godkännandet.
Min vara är förstörd vid transport
Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig. Viktigt att du tar ett foto på paketet och sparar de förstörda varorna tills reklamationen är fullständigt genomförd.
Vi ser fram emot att hjälpa dig. Kontakta oss på denna sida.